onsdag 22 augusti 2007

Tre pinsamheter och en triumf

Pinsamhet 1. René Braun och jag trängs i ett två-mannatält, plötsligt tar René fram en ukelele och viskar "Nu vill jag sjunga dig milda sånger".
Vi är ensamma i vildmarken och plötsligt inser jag att René är bög.

Pinsamhet 2. I mitten av augusti blev jag tvungen att låna pengar av mitt fadderbarn, Moputo. Jag kunde inte med att skriva att jag behövde hans pengar direkt. I stället skrev jag att jag var bror till prins Carl Philip som hade störtat i en flygkrasch och att det enda sättet att få tag på hans arv var att Moputo satte in 5000 kronor på Handelsbanken för att ombesörja advokatkostnader och bankens transferavgifter.

Pinsamher 3. En vän berättar följande skämt: Hej! Jag heter Berit- men jag kallas för Beirut för jag är så jävla korkad.

Triumf!: Jag kommer på följande skämt: Hej! Jag heter Mauro Scocco- men jag kallas för Mauro Sirocco för jag är så jävla BLÅST!

Inga kommentarer: