tisdag 21 augusti 2007

Jag har skaffat ett fadderbarn!


Så nu har även jag börjat dra mitt strå till stacken. Pojken till vänster heter Moputo och vi har fått en riktigt fin kontakt. Jag brukar skicka honom små vykort och lite pengar och han brukar svara med lite längre nigeriabrev.
Rädda barnen har tre olika prisklasser på sina fadderskap.
Bronsfadder á 150 sek/månad: Barnet får tillgång till rent vatten, mat och skola.
Silverfadder á 450 sek/månad: Samma som ovan men barnet får tillåtelse att dela med sig av maten till sina syskon.
Själv valde jag så klart alternativet Guldfadder. För 950 spänn i månaden så ombesörjer Rädda Barnen att ens fadderbarn blir krönt till Kung och envåldshärskare i det landet han bor i. Jag tycker inte att min lille Moputo ska behöva nöja sig med mindre.

Inga kommentarer: