onsdag 15 augusti 2007

Sanningen om pop- och rocklinjen

Så nu har jag alltså träffat Emma Fredell. Hon handade över en lunta med skrivna blad som tillsammans tydligen ska utgöra en nervkittlande kriminalroman i västkustmiljö. Dessa skrivna ark ska jag ta med mig till Orsa i helgen för att korrekturläsa. Hursomhelst, när jag jag kallpratade lite med Emma över en kopp kaffe så berättade hon något som jag tyckte var verkligen spännande. Hon berättade om att hon i somras tog studenten från pop- och rockgymnasiet i Fryshuset. Musiker är ju alltid fascinerande så jag frågade henne vilka instrument hon spelade. Hör och häpna! Inga alls svarade hon! Tydligen består undervisningen på pop- och rockgymnasiet endast av fördjupningar i statsvetenskap, sociologi, beteendevetenskap och moralfilosofi! Detta för att de blivande popstjärnorna ska ha lite på fötterna när de senare i karriären ska uttala sig i allehanda politiska frågor.

Jag som alltid trott att skådespelare och popstjärnor som uttalar sig politiskt inte har en aning om vad de snackar om när de slentrianmässigt mässar vänsterflum. Nu vet jag bättre.

Inga kommentarer: