tisdag 14 augusti 2007

Min vän Balettfrisören René Braun

Jag måste få berätta om min senaste bekantskap- den med balettfrisören René Braun.
Vi träffades för första gången idag och jag förstod redan från första stund att det var något särskilt med den här mannen. När vi hälsade skakade han min hand med världens lösaste handslag, höll kvar i min hand och ledde mig till frisörstolen. Han berättade att han var från Österrike och var före detta gossopran vilket jag antar förklarade hans ljusa röst såväl som hans läspande. Och mellan piruetter och skutt så klippte ha mitt hår som ingen tidigare hade gjort. Han är världens ende balettfrisör förklarade han ståendes i en ståtlig arabesque, i varje fall den ende utbildade. Han gick ned i spagat på en brits bakom mig för att i denna position raka min nacke. Utan att ta extra betalt så propsade han på att få raka mina armar och ben också. Så himla bra service!
När klippningen var klar så frågade han mig lite förläget om jag ville följa med honom och campa i helgen. Bara han och jag. Han hade två biljetter till Orsa men hans sällskap hade fått förhinder.
Vilken toppen kille René är. Klart att jag inte kunde tacka nej till det.
René ska fixa sovsäckar, tvåmannatält ,mat och två cowboyhattar och jag skulle ta med mig nåt att dricka. Jag han inte ens på att fråga min fru om lov.
Jag undrar bara vad vi ska göra i Orsa i tre dagar men jag tror nog att vi mest kommer att snacka om brudar.

Inga kommentarer: